|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4064 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
W roku szkolnym 2002/2003 rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego. W roku 2003/2004 zostałam opikunem stażu nauczyciela ubiegajacego sie na stopien nauczyciela kontraktowego. Jako opiekun i doświadczony nauczyciel starałam sie pokazać jak najwiecej rożnorodnych form i technik pracy i zabawy z dziećmi w wieku 4-5 lat.Stało się to też możliwością podzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami z całej Polski.
Temat kompleksowy: POZNAJEMY PRACĘ KRAWCOWEJ
Temat szczegółowy: ZABAWY Z IGŁA I NITKĄ na podstawie wiersza Jana Brzechwy "Tancowała igła z nitką".
Cele operacyjne: dziecko: -poznaje przydatność podstawowych narzędzi krawieckich w życiu codziennym -doskonali umiejętność słuchania wiersza recytowanego przez nauczycielke -potrafi bawić sie w teatr -potrafi skakac obunoz wzdłuz skakanki i po skosie -rozwija umiejętność mierzenia za pomocą dowolnej miary różnych rzeczy
Środki dydaktyczne: Ilustracje do wiersza pt."Tańcowała igła z nitką" rekwizyty- sylweta igły , nitki, fartuszka, pocięte paski kolorowych nitek, tasiemek, skakanki, patyczki
Przebieg: 1.Dzieci siedzą na dywanie, a nauczycielka przy pomocy rekwizytów przedstawia tresc wiersza J. Brzechwy " Tancowała igła z nitką". Następnie dzieci omawiają z nauczycielką treść wiersza . Zapoznają sie z podstawowymi przyborami pracy krawcowej i wypowiadają sie na temat ich wykorzystania w zyciu codziennym.
2." Kolorowe wyszywanki " - zbawa ruchowa Nauczycielka dzieli dzieci na cztery grupy każdej przypisujac inny kolor tasiemek. Na sygnał dany przez nauczycielke i pokazaną tasiemkę dana grupa dzieci wybiega na srodek sali i w sposób dowolny wykonuje swobodne ruchy. Sygnał tamburyna powoduje zmianę grupy dzieci.
3." Zabawa w teatr" Nauczycielka wybiera chętne dzieci i pzydziela im rekwizyty ( igłę, nitkę, fartuszek). Dzieci wsłuchujac się w tekst wiersza J. Brzechwy przedstawiają jego treść. Po kilkakrotnym przedstawieniu dzieci same recytują wiersz.
4." Szyjemy ubrania"- zabawa rytmiczna Dzieci poruszają sie w podskokach po całej sali. Gdy usłyszą zmiane w akompaniamencie, siadaja i ruchem ręki naśladują szycie.
5."Mierzymy przedmioty w naszej klasie"- mierzenie wybranych przedmiotów w klasie za pomocą tasiemki Nauczycielka dzieli dzieci na zespoły dwuosobowe. Każdy zespół otrzymuje tasiemke. Dzieci rozchodzą się po sali i szukają przedmiotów do mierzenia zaznaczając pentelką jego długość. Po wykonaniu zadania układają swoje miarki na dywanie i porównują komu udało sie znaleźć najdłuższy przedmiot, a komu najkrótszy.
6." Wyszywanki"- zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dzieci układają wyszywanki na podłodze i naśladuja szycie: - ściegiem fastrygowym - skaczą wzdłuz skakanki obunóż - ściegiem zygzakowatym - skaczą obunóż z jednej strony skakanki na drugą obunóż.
7."Nitkowe układanki" Dzieci siadają do stoliczków i nauczycielka rozdaje każdemu dziecku po kilka nitek. Z pociętych nitek dzieci układaja na stoliczkach dowolne kompozycje płaskie. Na koniec każde z dzieci stara sie opisać swój "nitkowy wytwór".
Opracowała : Magdalena Adamska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|